About

NAMA:MOHD ZAID BIN AWANG
ASAL:KG PAK WONG,JERTEH,TERENGGANU.
MENETAP:KG PAYA RUMPUT JAYA,SUNGAI UDANG,MELAKA.
PEKERJAAN: GURU
ISTERI:NORAKERAH BT MOHAMAD
ASAL:KUBANG KERIAN,KOTA BHARU,KELANTAN.
PEKERJAAN: GURU
CAHAYAMATA: 6 ORANG
-NUR FATHIN HANANI
-NUR HIFZAN HANANI
-NUR HUSNA HANANI
-NUR HUDA HANANI
-NUR DINA HANANI
-MUHAMMAD LUTFIRRAHMAN

22 thoughts on “About

  1. mahadi adam berkata:

    Assalammualaikum saudara, saya ada terbaca catatan saudara didalam ruangan bicara jutawan. Berkenaan topik ‘baja zeolite’ yang saudara maksudkan… saya mempelawa saudara meninjau http://www.worldwidefertilizer.com atau http://www.mim2u.wordpress.com semoga ianya dapat membantu saudara. Sekian dari saya. Wassalam

    MAHADI
    0163719234

  2. zakirawang berkata:

    waalaikumussalam… masih berminat untuk percubaan..tq

  3. osman berkata:

    assalamualaikum;saya nak tanya bagaimana caranya nak menyimpan debunga jantan agar tahan lebih lama.terima kasih

  4. zakirawang berkata:

    waalaikumusalam….. debu jantan tu mesti kering, jangan ada air.. masukkan dalam botol plastik atau kaca, boleh campur dengan sedikit bedak ….masukkan dalam peti sejuk…nak guna ambillah…..elakan termasuk air…insyaallah tahan lama…

  5. azman berkata:

    saya berminat nak tanam buah salak….adakan salak ini salak madu….
    Azman 0192686061

  6. zakirawang berkata:

    ya.salak madu. Pokoknya tak bresar sangat dan cepat berbuah…tq

  7. zainudin berkata:

    salam, saya berminat nak tanam buah salak… sesuai tak tanam di kawasan tanah liat? harga pasaran berapa ye? macam mana say nak dapatkan anak pokoknya… boleh bantu saya?

  8. zakirawang berkata:

    Pokok salak boleh tumbuh sebarang jenis tanah termasuk tanah liat. Pasaran buah salak minima RM 6 dan boleh cecah RM 12 musim buah kurang. Benih pokok kalau nak jimat kos, beli buah dan semai sendirilah. Saya ada juga buat benih, tapi stoknya terhad. Satu pokok RM2. tq

  9. zulkifli abu bakar berkata:

    assalamualaikum;saya nak tanya bagaimana caranya nak semai benih salak ni? Boleh sdr beritahu secara detail sikit satu persatu?

    terimakasih.

  10. zakirawang berkata:

    waalaikumusalam, ooo nak semai benih…senang saje..
    1. pilih biji yang sehat..
    2. terus bungkus dengan kain basah, atau timbus dalam pasir pun boleh
    3. lebih kurang seminggu dah bertunas
    4. masuk kan dalam polibag
    5. simpan bawah nurseri. siram selalu.

  11. zulkifli abu bakar berkata:

    tkasih byk krn sudi berkongsi ilmu ttg tanaman salak ni.

    berapa umur pokok salak ni boleh dialih dr polybag ke kebun? dan jarak antara pokok dan batas tu..berapa kaki?

    tkasih.

  12. awang berkata:

    boleh tak pokok salak ni kita tanam di kawasan terbuka? ada org kata salak erlu pokok naungan. betul ke?

  13. zakirawang berkata:

    boleh,tapi pertumbuhan agak lambat, dan perlu di tutup permulaan tanam.

  14. Hajijan berkata:

    Salam,
    Dimanakah saya boleh dapatkan baja salak dan cara penhantarannya.

  15. zakirawang berkata:

    kat kedai jual baja dan racun untuk pertanian. ada baja organik dan baja kimia… baja 15 3X boleh pakai

  16. Tanpa Nama berkata:

    salam en..
    camna nk buat pendebungaan salak..

  17. Tanpa Nama berkata:

    Saya mohd zain boleh dapatkan saya benih pokok salak…

  18. SALSIAH berkata:

    BAGAIMANA NAK TAHU SAMAADA BIJI SALAK ITU JANTAN ATAU BETINA, SAYA SEMAI SENDIRI BENIH SALAK DAN TELAH TANAM DI KEBUN TETAPI SEMUA POKOK KELUAR BUNGA JANTAN

  19. zakirawang berkata:

    kalau biji susah nak kenal jantan betina. saya pun tak buat kajian. kalau nak konfem benih betina kena ambil anak sulur yang tumbuh sekeliling induk betina.

  20. zakirawang berkata:

    saya dah lama tidak buat benih salak. sedang buat benih acai berry pula.

  21. hamdan taha berkata:

    Asalamualaikum saya nak membeli benih salak saya dari shah alam..no hp.012 2286230

  22. Dewi Nur Syahmina berkata:

    Assalamulaikum,dina ini dewi.apa khabar

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s